5 złotych zasad filmów promocyjnych

Klienci usług video często obawiają się wydatków z tym związanych, bojąc się o to, że nie przyniosą oczekiwanego zwrotu. Jak zatem przygotować materiały online, by spowodowały wzrost zainteresowania klientów, a ostatecznie przyniosły przychody?

Niezależnie od tego, jaką branżę reprezentujesz, musisz pamiętać o pewnych żelaznych regułach, które opisujemy poniżej. Owszem, zdarzają się od nich wyjątki, ale trzymając się tych zasad zrealizujesz video, które samo na siebie zarobi.

1. Szanuj czas oglądającego
Nie marnuj połowy filmu na sformułowania typu: „Nasza firma jest organizacją zajmującą się tworzeniem stron www”. Od razu przejdź do meritum i sprawnie wyeksponuj korzyści dla klienta. Jego bowiem nie interesuje, na czym dokładnie polega Twój dzień pracy i co to jest PHP, on chce wiedzieć, że jego strona będzie doskonałym narzędziem sprzedaży lub komunikacji z odbiorcami usług. Konsumując dziś ogromne ilości danych poświęcamy coraz mniej czasu na ich przyswajanie. Dlatego np. video reklamujące nowy produkt Twojej firmy nie powinno przekraczać dwóch minut.

2. Skup się na efektach
Odwołaj się bezpośrednio do potrzeb swojego odbiorcy i zaproponuj rozwiązanie jego problemów. To na pewno musi być poprzedzone badaniami lub burzą mózgów na temat klientów, ich sytuacji materialnej, ale także Twojej konkurencji. Przedstaw swoją przewagę rynkową. Zapewnij klienta o tym, że właśnie Twój produkt spełni jego oczekiwania. W ten sposób stworzysz film, który widz obejrzy z zaciekawieniem od początku do końca.

3. Nie kłam
Jeśli Twój produkt nie spełnia określonych wymagań, nie wmawiaj klientowi, że tak jest. Odbiorcy usług szybko zorientują się, że to, co zamówili, nie jest zgodne z ich oczekiwaniami i na pewno już do Ciebie nie wrócą. Dziel się tylko i wyłącznie prawdziwymi informacjami na temat swojej oferty. Pomaga powołanie się na badania, które potwierdzają tezy przedstawione w filmie.

4. Dziel się wiedzą
Występując w roli eksperta zapewniasz odbiorców swoich produktów o ich wysokiej jakości. Zapewnij ich, że Twoi dostawcy to szanowane firmy o nieposzlakowanej opinii i że współpracujesz tylko ze sprawdzonymi kontrahentami. Prezentuj swoją wiedzę tak, aby klient chciał z niej skorzystać i był przekonany, że zaproponujesz mu najlepsze z możliwych rozwiązań.

5. Zachęć do zakupu
Zgodnie z regułą AIDA na koniec filmu zachęć klienta do interakcji – kontaktu telefonicznego, subskrypcji newslettera lub bezpośrednio do zakupu. Pamiętaj, że on potrzebuje bodźca, aby dokonać transakcji. Po przedstawieniu przewagi rynkowej poprowadź go za rękę „prosto do kasy”.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: