Skuteczność różnych formatów reklam wideo

Reklama firmy lub produktu w Internecie. Na jaką się zdecydować? Baner, reklama wideo, z interakcją lub bez…

Reklama wideo wygrywa w teście przeprowadzonym w czerwcu tego roku przez MediaMind. Ranking pokazuje jakie formaty prowokują najwięcej wejść na stronę.

Po analizie współczynnika klikalności różnych formatów reklam w Internecie na pierwszym miejscu znalazły się reklamy zakodowane z użyciem skryptu VAST. Za szumną nazwą kryje się instrukcja dla odtwarzacza o jego wyglądzie, sposobie i długości odtwarzania wideo. Tuż za reklamami VAST plasują się reklamy typu VPAID, które różnią się tym, że umożliwiają interakcję z odbiorcą. Pomimo niższej klikalności w porównaniu z reklamami typu VAST, reklamy są zauważane, czemu dowodzi wysoki poziom interakcji – reklamą „bawi się” prawie jeden na dziesięciu odwiedzających stronę.

Kolejne pozycje to rich media, z wideo lub bez. Są to wszelkiego rodzaju reklamy wykorzystujące np. programy Flash lub Java, często z dźwiękiem. Na ostatnim miejscu znalazły się nieruchome banery, do których najwyraźniej internauci zdążyli się już przyzwyczaić i nauczyli się je ignorować. Trzeba także dodać, że przypadkowe kliknięcia, szczególnie z powodu utrudnionej nawigacji na małych urządzeniach dotykowych, też zostały ujęte w badaniu.

Test wykazał ponadto, że odbiorcy najdokładniej zapoznają się z treścią reklam typu VPAID – najczęściej oglądają taką reklamę do końca.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: