Rodzaje reklam na YouTubie.

Pomoc YouTube’a pozwala nam przejrzeć dostępne typy reklam w zależności od miejsca jej umieszczenia. Tutaj znajdziecie tę (nie w pełni sprawną) listę dostępnych reklam wraz z wymaganiami technicznymi i listą dostawców. Aby poczytać o szczegółach należy klikać na konkretne reklamy w menu po lewej stronie.

Reklamy można pogrupować następująco:

1. Masthead na stronie głównej – baner o szerokości 970 pikseli, rozwijany lub o stałej wysokości 500 piskeli. Możliwe (i zalecane) jest umieszczanie w nim filmiku. Może być tez dołączony do niego dodatkowy baner.

2. InVideo Ad – nakładka zawierająca animację, tekst lub grafikę wyskakująca podczas oglądania filmu na dolnej części pola wyświetlania filmu.

3. Reklamy multimedialne i banery – o wymiarach 300 x 250 pikseli, mogą być rozwijane (koniecznie do lewej) do szerokości 560 pikseli. Reklamy multimedialne muszą być dostarczane przez firmy zewnętrzne. Banery można wyświetlać także w komórkach, dostępne są cztery formaty : od 120 x 20 do 300 x 50 pikseli.

4. Reklamy TrueView – cztery rodzaje reklam na YouTubie są dostępne z poziomu AdWords. Naliczanie opłat odbywa się systemem Pay per View, jednak na różnych zasadach w przypadku każdego rodzaju reklamy. Kliknięcia na reklamy w formie miniatur odsyłają do filmiku, w formie filmu reklamowego przed filmikiem wybranym przez użytkownika i baneru – do strony internetowej.

InStream (inaczej nazywany prerollem) – reklama wyświetlana przed odtworzeniem filmu. Użytkownik musi obejrzeć pierwsze 5 sekund, a potem może ją pominąć. Stworzenie chwytliwego początku reklamy sprawi, że więcej osób obejrzy ją do końca. Aktualnie jest to najbardziej popularna forma reklamy na YouTubie, ponieważ reklamodawca płaci dopiero kiedy użytkownik obejrzy reklamę do końca lub jej pierwsze 30 sekund. Za kliknięcia w reklamę nie są naliczane opłaty.

InSlate – rzadko wybierana w Polsce, ponieważ wyświetlana jest przed filmami dłuższymi niż 10 minut, których nie zamieszczamy wiele. Użytkownik może wybrać 1 z 3 reklam do wyboru, lub oglądać reklam co 7 minut w trakcie całej długości wideo. Opłata naliczana jest za każdym razem, kiedy użytkownik wybierze naszą reklamę.

InSearch – promowanie filmów w wynikach wyszukiwania. Reklama pojawi się na szczycie listy wyników. Opłaty naliczane są za każde kliknięcie przez użytkownika.

InDisplay – wyświetlana w formie miniatury nad paskiem podobnych filmów. Zobaczymy je nie tylko na YouTubie, ale też np. w wynikach wyszukiwania w Google. Reklamodawca płaci za każde wyświetlanie rozpoczęte przez użytkownika.

AdWords pozwala też na dokładnie wybranie odbiorców naszych reklam. Użytkownicy mogą być przesiewani pod względem miejsca zamieszkania, wieku, płci, wcześniej oglądanych filmów, zainteresowań czy słów kluczowych – w zależności od stopnia wypełnienia profilu. Inna opcją jest również wykorzystanie list remarketingowych, które umożliwiają wyświetlanie reklam odpowiednich do poprzednich akcji odbiorcy (np. żeby zachęcić go do sfinalizowania transakcji kiedy ma już koszyk pełen wirtualnych zakupów, wyświetlimy mu baner kuponu rabatowego).

Efekty naszej kampanii reklamowej sprawdzimy przeglądając statystyki wyświetleń reklamy (pełnych i niepełnych), co pomaga w naniesieniu poprawek w strategii reklamowej. Wybierając konkretny rodzaj reklamy pamiętajcie, żeby zwróćcie uwagę na terminy – zarządcy wymagają materiałów wyświetlanych na YouTubie odpowiednio wcześniej przed datą pierwszego wyświetlenia.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: