Promocja filmów krótkometrażowych

Podczas panelu Selling Your Shorts w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Amsterdamie (IDFA) przedstawiciele trzech projektów opowiedzieli o możliwościach promowania filmów krótkometrażowych.

Pierwszą prelegentką była Marianne Levy-Leblond z ARTE. Zamiast bloków reklamowych wyświetlane są w tej stacji właśnie filmy krótkometrażowe, co stwarza okazję do zaprezentowania swojej produkcji.

Kolejną inicjatywą są Op-Docs. Filmy trwające od 3 do 5 minut zamieszczane są na stronie New York Timesa. Kurator projektu Jason Spingarn-Koff zaznacza, że akceptowane są także produkcje debiutantów. Internet pozwala na zapoznanie się z filmami widowni na całym świecie. Ideą przyświecającą projektowi jest rozwinięcie dyskusji nad prezentowanymi w filmach problemami.

Projekt organizacji CINELAN przedstawił Karol Martesko-Fenster. Focus Forward to seria trzyminutowych filmów o tematyce innowacji i wynalazków. Według przeprowadzonym przez organizatorów badań, filmy o tej długości są najczęściej oglądane przez internautów. Zostały one zaprezentowane podczas festiwalu Sundance, ale częścią promocji jest także możliwość obejrzenia ich na stronie projektu, oraz na Vimeo.

Relację zdała Marta Sikorska na stronie PISFu.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: